Khamis, 22 Julai 2010

Kelas 'Rank' belakang punya crita..

Hai..
sekarang sudah jam 12:11 am..tapi masih liat mau tido ni...
rasa macam mau menaip..banyak juga idea ku ni..tapi..yang paling bermain d kotak fikiran ku ini...eceh...ialah tentang suatu program ni..

Program ni khas untuk pelajar sekolah. Diorang kena cipta suatu produk BBM daripada bahan terbuang!

Sebenarnya lama sudah..3-4 bulan lepas berlangsung baru tadi aku total markah.. eh..bukan malas ya..tapi penilaian baru ja buat 2 minggu lepas gitula.. kan baru buka sekolah..
Masa mula2 diberi tugas ni..aku dilantik jadi Ketua bahagian Inovasi Alam Sekitar ni...aku cam blur kejap + cam 'koma' juga la ...tuuuuuuuut... rancangan tergendala punya bunyi la..kamu imagine sendiri la ha..

Bukan sebab aku x boleh buat..tidak! ewah...
Tapi..aku terkenangkan pelajar kelas2 belakang ni..apala yg boleh dorang cipta ni? buat nota pun nota selalu ilang..tertinggal di kampung nenek la..salah tengok jadual la..semua yg la..la..la..la..lah..bagi diorang..

Menyirap juga darah ni dengar alasan2 musarawak ni!
Jadi kan...shortcutnya macam x boleh harap ja pelajar belakang ni..sedangkan 'Bos' minta semua kelas sertai! ayoh....yenedey...

Tapi..yg menjadi pegangan aku dari mula pertemuan 4 mata dg 'Bos' ialah..katanya 'jangan pandang rendah diorang ni, kadangkala diorang ni la yg banyak idea'...
Ya..aku sepatutnya x fikir begitu ba kan..i'm sori...(bunyi cam Amir Raja Lawak k..)

Kemudian...Pelajar kelas belakang ni la yg beria2 mau menyertai...sepanjang kelas dorang asyik bercaaaaakap saja tentang idea 'kamikaze' dorang tu... paham ja la ntah jadi ntah tidak. Aku layan ja la.. zaaz!...

Akhirnya..kini yang menjadi kegembiraan aku ialah..
ngam2 dateline dorang hantar... 'Teacher, siap sudah ciptaan kami, tapi belum kering baru tadi pagi kami buat'...
Emm...2 bulan aku kasi ko budak baru tadi ko siapkan?..adededeh...bikin panas!..bagus ko x payah hantar!...ni fikiran negatif aku la 'setan' mau masuk kan...

Astaghfirullah...suma tu aku cakap dalam ati ja eh... bila aku tengok pelajar berkulit itam manis kurus dan kecil tu..bola matanya seperti memberitahu..betapa kami mahu menang cigu!
Rasa terharu, gembira..bangga pun ada..semangat juang anak didik kita tinggi sebenarnya..

Ku mintala dorang angkat dan letak kan berhampiran tempt dudukku... Ku renung ciptaan dorang ni... alahai..apala tema ko ni?

Menang ka tidak?? Manala menang...tidak kemas, tiada tema, macam tidak siap pun ada..
Tapi itulah..aku gumbira betul tadi bila kira markah dorang setelah dinilai oleh 3 orang panel...they got 99 daripada 180...Syukur at least ada markah from zero to hero...'positive thinking' beb...actually not really hero...

i'm happy ?...yes..i'm happy at the moment...maybe tomorrow pun masih happy bila jumpa dorang ni..
Hopefully jangan sakitkan hati cigu.. badusa (berdosa) itu!

Maybe kalau PMR dimansuhkan..kalau begini semangat juang dorang..boleh lingkup..boleh maju juga..tetapi..bimbingan kena lebih..mungkin kan..kan..

Okla..pedas2 sudah mata sa (saya) ni...Nite guys...

2 ulasan:

Misshy Innz berkata...

byk gak tuh dpt markah .
kene yakin kat student sendri ;)

maisyah berkata...

Ya..
Manusia selalu lupa..alpa..
Thanx..

Terbaru!!!

Follower atau yang Melawat ke Blog Mummy...LET'S EXCHANGE OUR LINK ...

Sekitar Majlis Pelancaran Mystar Sandakan 2010